Un pas important pentru digitalizarea României. Ce măsuri au luat autoritățile

S-a realizat un pas important pentru digitalizare României, în contextul pandemiei COVID-19. Autoritățile și instituțiile publice vor putea comunica mult mai ușor, în urma unei ordonanțe de urgențe emise în luna martie, la scurt timp după declanșarea stării de urgență.

Vor fi permise înscrisurile în formă electronică cât și semnătura electronică, între toate autoritățile și instituțiile statului român, atât în comunicarea între autorități și instituții, cât și între persoane fizice și juridice.

În cadrul procedurilor de elaborare, avizare și prezentare a proiectelor de acte normative, precum și a altor documente, în vedere adoptării sau aprobării, actele și documentele Guvernului și ale instituțiilor publice semnate cu semnătură electronică calificată au forța juridică a înscrisurilor autentice” se arată în comunicatul emis de Guvernul României.

În urma OUG-ului, semnătura și documentele electronice sunt valide la instituțiile statului. Astfel, documentele emise și semnate electronic au valoarea înscrisurilor oficiale.

Ordonanța prevede și instituirea obligativității ca instituțiile și autoritățile statului să permită primirea documentelor digitale, semnate electronic. Rămâne la latitudinea fiecărei instituții să stabilească tipul de semnătură aplicabilă. În acest caz, fiecare instituție poate realiza un portal propriu.

Parlamentul și Guvernul vor putea funcționa în format digital în urma noilor reglementări, asta însemnând că procesele vitale în vederea funcționării statului se vor putea desfășura și în mediul online.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *