„Gata cu birocrația, județul Cluj devine SMART” – Clujul pornește în cursa digitalizării propriei administrații locale

În cursul acestei săptămâni a fost anunțat, de către Consiliul Județean Cluj, lansarea unui concurs destinat dezvoltatorilor de software pentru dezvoltarea unui sistem care să digitalizeze interacțiunea dintre instituție și cetățean.

Prin acest concurs, Consiliul Județean dorește să selecteze cele mai potrivite soluții oferite pentru dezvoltarea a trei aplicații pentru administrația locală: Atlasul Teritorial, Ghișeul Unic și Digitalizare Arhivă.

Un contract de 2,8 milioane de lei va fi alocat companiei câștigătoare, în vederea implementării noilor sisteme. Juriul va fi format din șapte membri care vor fi responsabili și de încheierea negocierilor între instituție și câștigător.

Concursul își propune implicarea comunității din domeniul IT pentru a dezvolta împreună o soluție software inovatoare care să asigure digitalizarea administrației publice de la nivelul Consiliului Județean Cluj, în scopul de a debirocratiza radical relația cetățean – instituție publică, de a ridica nivelul serviciilor la standardele erei digitale și de a rupe bariera mentală a reticenței administrației la schimbări inovative” se arată în comunicatul emis de reprezentanții Consiliului Județean Cluj.

Conform calendarului, câștigătorul concursului va fi anunțat pe 10 august 2020, iar premiul constă în contractul de servicii, evaluat la o valoare de 2.897.697,48 lei, fără TVA.

Uitați de cozi la ghișee și pierdut zile pe holurile instituțiilor. La Consiliul Judetean Cluj, completarea cererilor, depunerea documentelor necesare, urmărirea parcursului cererii, plata taxelor și alte funcțiuni necesare depunerii documentelor se vor face rapid, electronic, de oriunde. Această debirocratizare nu se rezumă numai la faza de depunere a unor acte ci, mai important, se extinde la procesarea, verificarea, redactarea și urmărirea actelor emise de administrație. Cetățenii nu vor mai umbla după ștampile și semnături pe tot felul de acte, nu vor mai trebui să umble de la o autoritate la alta. Consiliul Județean Cluj a lansat concursul de soluții dedicat digitalizării instituției și se pregătește să devină primul județ SMART din România, prin introducerea unui sistem informatic dedicat, în scopul creșterii calității serviciilor furnizate cetățenilor” este mesajul transmis de Alin Tije, președintele Consiliului Județean Cluj.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *