Ce trebuie să știi atunci când plasezi o comandă online

În contextul pandemiei de COVID-19, o parte semnificativă a oamenilor au trecut la plasarea comenzilor online. Până la finalul anului 2020 este așteptată o creștere de 50% față de anul 2019, a persoanelor care plasează comenzi online. În 2019 doar trei milioane dintre clienții din România au achiziționat produse de pe internet.

Motivele pentru care eCommerce-ul nu a fost popular în rândul cetățenilor români se traduce printr-o frică de a achiziționa ceva ce nu corespunde, precum și neîncrederea în comercianți. Doar 20% dintre cumpărători plăteau cu cardul bancar.

Ce trebuie să ști atunci când plasezi o comandă online?

Să verifici certificatul SSL – dacă un retailer are certificatul SSL atunci conexiunea, precum și confidențialitatea, este sigură. Existența certificatului se poate verifica ușor: adresa site-ului, în bara de navigare a browserului va începe cu https:// față de http://.

Ce reputație are magazinul – este recomandat să cumperi de la magazine consacrate pe piață, care și-au clădit reputația pe parcursul mai multor ani. Poți verifica pagina „Despre noi”. Este indicat să verifici și pagina referitoare la Termenii și condițiile și Politica de Confidențialitate a site-ului. Un alt mod este de a cerceta paginile de pe social media a comerciantului.

Recenziile altor clienți – există site-uri specializate unde utilizatorii pot lăsa recenzii despre comercianții cu care au interacționat. 80% dintre clienți vor plasa comanda la un retailer după ce au citit recenziile altor clienți. Se recomandă verificarea recenziilor lăsate de clienți de pe paginile de social media ale magazinului.

Ce metode de plată are site-ul – plățile cu cardul, care reprezintă cea mai sigură metodă de plată în această perioadă, au crescut cu 50% în ultimele luni în online. Plata ramburs se poate face în cazul în care crezi că produsele nu vor ajunge la tine.

Cât va dura livrarea și eventuale costuri – un magazin de încredere va prezenta, în mod transparent, costurile adiționale, legate de livrare și procesarea comenzii. Se recomandă evitarea magazinelor care ascund aceste aspecte.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *